Losy bohaterów literackich można różnie analizować i z doświadczenia wiemy, że nie jest to łatwe. Jednak nauczyciele naszej szkoły wciąż poszukują różnych rozwiązań dydaktycznych, aby uczniowie zrozumieli zachowania i postawy postaci z dawnych lektur. Jednym z takich sposobów była lekcja   języka polskiego, przebiegająca według metody rzeki refleksji, prowadzona przez p. Joannę Dobiech. Uczniowie kl. 3b Gimnazjum interpretowali kontrowersyjne decyzje  Pawła Obareckiego z opowiadania Siłaczka, przechodząc przez różne zakole rzeki . Były to m.in.: zatoka spokoju, wir braków,  wyspa wyzwań, wodospad obaw. Wszystkim udało się szczęśliwie powrócić na brzeg!
Zajęcia miały miejsce w szkolnej auli. Odbyły się w ramach lekcji otwartej.  Uczestniczyli w niej również: s. Katarzyna Niemiec, p. Anna Tracz- Molasy, p. Piotr Skowroński.