Wakacje to czas wypoczynku, ale nie dla wszystkich. 16 osób z liceum postanowiło ich część poświęcić na przygotowaniu scenariusza filmu dokumentalnego, a wszystko to w ramach projektu „Jestem Europejczykiem. Rola Parlamentu Europejskiego w moim życiu”. Gra jest warta świeczki, gdyż nagrodą główną jest wycieczka do Brukseli. Zachęcamy uczniów z klasy 1 LO do przyłączenia się do projektu. Szczegóły u koordynatora projektu pani A. Dubaj lub na stronie iameuropean.eu.
Publikację naszej długiej serii fotografii grupowych rozpoczynamy od ujęcia grona pedagogicznego, które wykonaliśmy podczas ostatniej rady. Podpisane zdjęcie znajdziemy w zakładce NAUCZYCIELE (kat. Ludzie w szkole) – tam też publikujemy zaktualizowaną listę według przedmiotów szkolnych.
W ciągu tygodnia będziemy publikować zdjęcia klasowe, które wykonamy po inauguracji nowego roku szkolnego.
Chociaż nauczyciele już od jakiegoś czasu intensywnie nawiedzają sekretariat, dopiero w środę po raz pierwszy mogli się spotkać w nowym sezonie nauki, na posiedzeniu rady pedagogicznej. We środę właśnie i czwartek zaplanowano serię obrad, analiz i szkoleń.
Pierwszego dnia s. Katarzyna Niemiec, wicedyrektor, oficjalnie powitała nową dyrektor, s. Zuzannę Filipczak oraz nową przełożoną wrocławskiego domu urszulanek, s. Joannę Łątkę. S. Zuzanna była wieloletnim dyrektorem Zespołu Szkół Urszulańskich w Rybniku (ostatnio organizowała tam szkołę podstawową). S. Joanna natomiast jest nam wszystkim znaną i lubianą osobą, długoletnim nauczycielem naszego liceum (odeszła do Tarnowa niespełna dwa lata temu). Po tym, nowa siostra dyrektor zainicjowała pracę podsumowującą ubiegły rok szkolny i nakreśliła plan pracy na rok 2015/2016. Analiza egzaminu gimnazjalnego 2015 dokonana prze nauczycieli przedmiotów wchodzących w jego skład zakończyła pracę.
W czwartek odbyły się dwie sesje szkoleniowe. W pierwszej, przygotowanej przez p. Joannę Dobiech, nauczyciele poznali koncepcję oceniania kształtującego. Po obiedzie, w części drugiej dnia, odbyło się szkolenie z zastosowania tablicy interaktywnej, których kilka pojawiło się w naszych, szczególnie tych wyremontowanych, klasach. Zajęcia prowadził p. Krzysztof Żmuda.
Nasze grono pedagogiczne zasiliła spora grupa nowych nauczycieli; poza wyżej wspomnianą siostrą dyrektor, naszą młodzież będą uczyć: s. Klara Pyza (religia, wychowawczyni klasy 1cG), p. Magdalena Krakowska (geografia), p. Adrianna Likwiarz-Górska (muzyka), p. A. Dziurkowska (technika), p. Marek Pustowaruk (j. polski), p. Leszek Dmochowski (matematyka) i p. Piotr Skowroński (j. łaciński).
Dziękujemy wszystkim, którzy zaufali nam i zdecydowali się zainwestować trzy lata swojego młodego życia w edukację w naszej szkole 🙂 Szczególnie Gimnazjalistom – dzięki ogromnemu zainteresowaniu uformowaliśmy trzy klasy pierwsze!
Mieliśmy spory dylemat, jak sensownie podzielić uczniów (witamy też 21 chłopaków!) na trzy zespoły i ostatecznie zdecydowaliśmy, że za kryterium podstawowe wybieramy poziom języków obcych – języka angielskiego, jako przewodniego oraz niemieckiego, hiszpańskiego i francuskiego jako uzupełniającego.
Język angielski i drugi język obcy będzie się odbywał w ramach poszczególnych klas.
Przy podziale uwzględniono:
1. Wyniki testu z języka angielskiego (w każdej klasie będą dwie grupy języka angielskiego
o różnym poziomie)
2. Wybór drugiego języka obcego i liczba uczniów na poszczególne języki (j. hiszpański 32 uczniów), j. francuski (10 uczniów), j. niemiecki podstawowy (22 osoby),j. niemiecki kontynuacja (12 osób)
3. Równomierne rozłożenie liczby chłopców w klasach.
Mając na względzie powyższe, zmiana klasy nie jest możliwa!
Logistyczny problem rozwiązany. Prawie siedemdziesiąt lat powojennej historii liceum zostawiło ślad w postaci kilkudziesięciu tableau(x), z których patrzą na nas rzesze szanownych absolwentek. Ponieważ zbyt duża ich ilość uniemożliwiła jednoczesną prezentację na ścianach szkoły, musieliśmy nieco skompresować niejednokrotnie wielkie grafiki. Tylko w ten sposób udało nam się zmieścić wszystkie projekty na korytarzu prowadzącym do szkoły oraz zapoczątkować nowy szereg na korytarzu głównym. Wszystkie tableau(x) fotografował i poddał obróbce p. Adam Wasilewski, a montował p. Tomasz Herman. Nad wszystkim czuwała s. Agnieszka Młynarczykowska. Wszystkie oryginały są oczywiście dostępne w archiwum szkolnym.
Spływy kajakowe rzeką Krutynią zapisują się w długoletniej tradycji naszej szkoły. Wyprawa na Mazury, organizowana przez nauczycieli wychowania fizycznego, co rok otwiera naszym uczniom wspaniały okres wakacyjnego wypoczynku. W tym roku pogoda dopisała wybornie, a uczestnicy eskapady spisali się na medal – dziękujemy im za wspaniałą atmosferę. Cieszymy się, że i w tym roku zabrały się z nami także nasze absolwentki; dziewczyny, nic się niż zmieniacie – byłyście super i super nadal jesteście 🙂 Opiekunami podczas wyjazdu byli p. Tomasz Herman i p. Ewa Herman.
Zapraszamy do naszej internetowej galerii fotograficznej, gdzie opublikowaliśmy pierwszą w tym roku sezonie fotorelację. Przypomnijmy, że w ubiegłym udało nam się zebrać ich aż dwieście dwadzieścia cztery. Być może ciężko będzie nam osiągnąć ten pułap, ale na pewno damy z siebie wszystko 🙂
Osoby, które miały okazję ostatnio odwiedzić szkołę, spotkały zapewne w sekretariacie s. Zuzannę Filipczak. S. Zuzanna od 1 sierpnia sprawuje funkcję dyrektora Gimnazjum i Liceum Sióstr Urszulanek we Wrocławiu. Witamy Siostrę w naszej szkole!
Godziny urzędowania s. Zuzanny znajdziemy w zakładce „Administracja” w kategorii SEKRETARIAT – zapraszamy!
Przypominamy o liście podręczników szkolnych dostępnej na naszej stronie, w które należy zaopatrzyć się w najbliższym czasie. Ważne – uczniowie pierwszej klasy gimnazjum nie zakupują książek szkolnych, za wyjątkiem podręcznika do religii. Zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z katalogiem wymaganych podręczników na rok szkolny 15/16..
Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2015/2016 będzie miała miejsce w kościele uniwersyteckim (pw. św. Imienia Jezus) o godz. 8:30. Wspólne wyjście uczniów i nauczycieli ze szkoły o godz. 8:10. Spotykamy się na korytarzu św. Klary. Po Mszy św. spotkanie w auli. Zapraszamy!
Po krótkiej wirtualnej rozłące witamy na naszej szkolnej stronie internetowej jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Powoli się rozkręcając będziemy publikować nowe materiały i informacje.
Dzisiaj zapraszamy do TERMINARZ ( odnośnik u góry strony), gdzie zamieściliśmy plan pracy szkoły NA SIERPIEŃ. Prosimy się nie denerwować – inauguracja nowego roku tradycyjnie we wrześniu. Sierpniowe daty dotyczą niewielkiej liczby uczniów 🙂 Zapraszamy!