31.01.2017. Film "Ukryte piękno", na którym była grupa młodzieży z naszej szkoły, wraz z organizującą wyjście - s. Katarzyną Starek - oraz p. Joanną Dobiech, zainspirował do postawienia wielu pytań na pograniczu różnych dziedzin nauki. Z tego właśnie zrodził się pomysł lekcji łączącej treści języka polskiego i religii. Finał różnych koncepcji miał miejsce podczas debaty, którą przeprowadziła klasa III gim. Pod opieką p. Joanny Dobiech (język polski) i s. Katarzyna Starek (religia) odbyła się debata o charakterze otwartym, składająca się z dwóch części, związanych z językiem polskim i religią. Na pytania: "Czy sztuka ma prawo mówić o cierpieniu?" oraz "Czy sztuka powinna mówić o cierpieniu w sposób bezpośredni czy też w sposób metaforyczny?" uczniowie odpowiadali podczas pierwszej części zajęć. Następnie - w części dotyczącej religii - rozmawiano o różnych trudnych doświadczeniach ludzi, żyjących współcześnie. Refleksja dotyczyła relacji pomiędzy sposobem przeżywania cierpienia a religijnością poszczególnych osób i ich otwarciem na innych.
Na lekcji gościły s. Dyrektor i s. Wicedyrektor. Zajęcia miały charakter otwarty; w pierwszej części uczestniczyła w nich klasa I a gim.