- Obchody 100-lecia odzyskania niepodległości były dla naszej szkolnej społeczności świętem niezwykłym, radosnym, a zarazem wzruszającym festiwalem młodzieńczej fantazji i ekspresji. Bogaty repertuar wydarzeń został przygotowany przez zespół nauczycieli pod kierownictwem s. Agaty Stężowskiej i p. Anny Molasy. Gospodarzami obchodów byli uczniowie klasy 3 Liceum.
- Część oficjalna uroczystości rozpoczęły się modlitwą w intencji Ojczyzny podczas Mszy św. pod przewodnictwem ks. Arkadiusza Krżiżoka. W auli szkolnej zebrani uczniowie, nauczyciele i goście wysłuchali przemówienia siostry dyrektor, Zuzanny Filipczak. Po życzeniach, które Siostra złożyła obecnym z okazji wielkiego jubileuszu ze sceny usłyszeliśmy premierowe utwory naszych zespołów muzycznych – Stanu Umysłu oraz Kolektywu2002, przyjętych bardzo entuzjastycznie przez publiczność.
- Gościem specjalnym, kolejnym świadkiem historii, jakiego mieliśmy zaszczyt poznać, był prof. Wacław Leszczyński, który opowiedział historię powstania i działalności2. Korpusu Polskiego (2 KP), wchodzącego w skład brytyjskiej 8. Armii, uczestniczącego min. w kampanii włoskiej (Monte Cassino). Jednym z oficerów w korpusie gen. Andersa był ojciec Profesora, Zygmunt Leszczyński i przez pryzmat tej niezwykłej postaci poznaliśmy ważne wydarzenia naszej historii, począwszy od drugiej dekady 20. wieku. Po występie prof. Leszczyńskiego wysłuchaliśmy ciekawej prezentacji uczniów klasy maturalnej na temat niezwykłych Polaków, którzy rozsławili imię Polski, a nie są zbyt znani szerokiej grupie rodaków, min. o Antonim Patku, Bronisławie Piłsudskim, czy Antonim Cierplikowskim.
- Po krótkiej przerwie uczniowie naszej szkoły zostali podzieleni na grupy, w których uczyli się podstawowych kroków trzech polskich tańców tradycyjnych: mazura, oberka i krakowiaka. W rolę instruktorów wcielili się uczniowie , którzy uprzednio sami zgłębili tajniki tych pięknych tańców. Na zakończenie dnia mieliśmy okazję przekonać się o wyjątkowych zdolnościach tanecznych naszych gimnazjalistów i licealistów – w sali gimnastycznej zaprezentowali przygotowane przez siebie układy, wzbudzając przy tym powszechny entuzjazm. Ostatnim akordem był polonez, który cała społeczność szkolna odtańczyła wychodząc w pięknym korowodzie przed szkołę, gdzie przywiązaliśmy do płotu okalającego szkołę czerwone i białe wstążeczki.
1 of 81
1 of 134