Wystartował szkolny sezon debat oksfordzkich. Debaty tego rodzaju są świetnym sposobem rozwoju sztuki wystąpień publicznych, umiejętności retorycznych, argumentacji oraz krytycznego myślenia. Są one z pewnością jednym z innowacyjnych narzędzi dydaktycznych, wpisującym się doskonale w aktywne metody nauczania. Główną ideą, stojącą za debatami oxfordzkimi, jest nauka toczenia merytorycznych sporów, w których obie strony mogą, używając jak najlepszych argumentów, przedstawić w niezakłócony sposób swoje stanowisko. Ponieważ uczestnicy debaty bardzo często muszą przygotować
się i wypowiadać za tezą, z którą prywatnie się nie zgadzają, uczy ich to krytycznego i kreatywnego podejścia do świata oraz do rozwiązywania problemów. Przyczyniają się też do podniesienia jakości debaty publicznej w Polsce.
W ostatniej serii debat, w ramach lekcji historii brały udział klasy 3b, 3c i 2c (klasa 2b i klasy pierwszej się do nich przygotowują). Klasy trzecie dyskutowały na temat odpowiedzialności kajzerowskich Niemiec za wybuch I wojny światowej (czy to na nie spada największa odpowiedzialność?), klasa druga na temat absolutyzmu – czy ten ustrój
był najlepszym możliwym w XVII i XVIII wiecznej Europie? Debaty organizuje p. Maciej Molczyk.