Roczna praca w Ursuline Global Education za nami. 14 października 2021, za zaproszenie komitetu organizacyjnego, przystąpiliśmy z ponad 50 szkołami do wspólnego działania.
Koncepcja projektu powstała z inspiracji wystąpienia Papieża Franciszka, który wezwał do ponownej refleksji na temat edukacji, w duchu braterstwa, pokoju i sprawiedliwości, a którego główne postulaty zostały zawarte w dokumencie Global Compact On Education – Instrumentum Laboris.
Nasze liceum ściśle współpracowało z 4 szkołami: Ursuline High School Wimbledon z Wielkiej Brytanii, College Sainte Ursule z Senegalu, Academy of Mount St. Ursula z USA i Academia Merici z Wenezueli. Reprezentowali nas Łukasz Magierowski (klasa 3a/4a) i w pierwszej fazie projektu Paweł Skrzypczyński (3e Liceum). Ze względu na maturę Pawła z czasem zastąpiła Helena Storta (klasa 1a/2a).
Z dużych prac, które wykonaliśmy mijającym roku było zbadanie i rozpropagowanie funkcjonowania lodówek społecznych, czyli miejsc, gdzie bezdomni i ubodzy mogą otrzymywać świeże jedzenie. W związku z tym udaliśmy się do tej najbliższej naszej szkole lodówki, gdzie uzupełniliśmy ją produktami przyniesionymi i w akcji charytatywnej.
Ostatnie spotkanie, 30 września, było podsumowaniem globalnego projektu. Na początek głos zabrała z Rzymu s. Sue Flood OSU (Matka Generalna), która powitała uczestników spotkania i skierowała do nich słowo podziękowania za roczną pracę. Po tym uczniowie z Dżakarty przedstawili kolaż materiałów filmowych nadesłanych przez szkoły, będących podsumowaniem projektu. (nasz materiał)
W przerwach między prezentacjami uczestnicy słuchali krótkiego fragmentu z dzieła św. Anieli (Rady, Wstęp 17), odczytanego w 13 językach (min. japońskim, hiszpańskim, indonezyjskim, angielski, chińskim, itd.)
Niezwykła niespodzianką, przygotowaną przez komitet organizacyjny, był osobisty list Papieża Franciszka, który przysłał do uczestników projektu swoje słowo podziękowania za podjęcie pracy opartej o encyklikę.
Dziękujemy naszym młodymreprezentantom, którzy godnie reprezentowali naszą szkołę: Łukaszowi Magierowskiemu, Pawłowi Skrzypczyńskiemu i Helenie Storcie oraz p. Piotrowi Sołodynie, koordynatorowi projektu.
Wielkie podziękowania dla zespołu, który pomagał realizować prace w projekcie „Drugie życie rzeczy”, będącym składowym naszych rocznych wysiłków; byli w nim: Teresa Śmidoda (2a), Oliwia Zielińska (2c), Dominik Wysocki (2c), Paweł Gąssowski (3b), Julia Markowska i p. Robert Ruszczak.
Musimy jeszcze dodać, że nasz nauczyciel j. angielskiego, p. Piotr Sołodyna był także członkiem grupy przygotowującej projekt. Oprócz niego w co miesięcznych spotkaniach organizacyjnych brali udział nauczyciele z całego świata: S. Agatha Linda Chandra, osu – generalat – Indionezja/Włochy, S. Moekti Gondosasmito, osu – Indonezja, S. Diane Granger, osu – RPA, S. Jeannie Humphries, osu – USA, S. Pat Schifrini, osu -USA, s. Bogusława Kalinowska, osu – Wenezuela, p. Erin Prada – USA, p. Andrea Raczynski – Chile i s. Lee Veriga, osu – Australia.